fredag 1 november 2019

Sista dagen i oktober

Visst kan det väl vara en svindlande tanke att den här dagen aldrig mer kommer tillbaka eller upprepa sig . Aldrig mer den 31 oktober 2019, och så är det faktiskt med alla dagar,  de upprepas sig aldrig mer.  Om jag börjar tänka tillbaka på vad jag har gjort den här dagen de senaste fem åren så kommer jag knappt i håg en enda av dagarna. Det som gör att man kommer i håg dagarna bakåt i tiden är väl om någon har fyllt år i familjen eller om det har inträffat en händelse utöver det vanliga. För att råda bot på minnet så köpte jag en Fem års dagbok 2015 och där skriver jag lite varje dag, vad vi har gjort om vi varit i väg på något eller om det har regnat eller snöat. I dagboken kan jag läsa att  2015 var jag ute i trädgården och fixade bland rosorna, 2016 sådde jag gräs på framsidan ( kan tyckas lite sent, kanske) 2017 åkte maken och jag till Växjö och hälsade på min bror, 2018 passade vi de minsta barnbarnen. En summering av dagen under åren som gått är väl att inget sensationellt har hänt, men vi får väl se vad den 1:e november har att erbjuda. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar