lördag 9 november 2019

Novemberdag

De senaste dagarna har det inte blivit riktig dager. Det är regntunga moln som ligger över Öland och sikten är kanske 60 m. Nu måste även jag tillstå att dessa höstdagar inte är så toppenroliga. Nu längtar jag bara till det är dags att plocka fram adventsljusstakarna som skall pryda fönsterkarmarna och jul ljusgranen som jag hänger upp i flaggstången. Tänk vad lite det behövs för att pigga upp i kropp och själ. Den känsla som infinner sig när hemmet badar i ljus 🕯 är omhuldande. Eller vad är det för känsla som infinner sig samtidigt som julstjärnor och stakar plockas fram. Det dröjer förstås ett tag till men snart så är det dags men först skall jag kurera mitt halloween öga med droppar och öronen där en envis hörselgångsinflammation tagit besittning skall också få lite omvårdnad. På tal om omvårdnad så skall maken också få lite omsorg i dag eftersom han har ont i halsen, det blir en undergörande smoothie.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar