tisdag 19 november 2019

Nu åker ljusslingorna fram

Jag har alltid tyckt att självklart skall man vänta tills första advent med att sätta upp adventsljusstakar men även ljusslingorna utomhus får man vänta med . När det fanns annat som pockade på min tid så var det knappt att jag fick upp stakarna innan det var det advent. Men bor man på landet och inga gatlysen så långt ögat når jag då kan jag faktiskt rucka på mina traditioner. Så i går fick vackra Ingrid Bergman ge vika för julmys och jag plockade faktiskt in de sista blommorna som hon så ståtligt levererat fram tills nu. Men nu var jag tvungen att klippa ner henne för att ljusslingan skulle få plats. Dessutom hissade jag glatt upp min fina ljusgran i flaggstången. Den är jag väldigt nöjd med, nu är det bara stakarna inne kvar men där går nog gränsen så de får vänta ett tag till. Såg på en av bilderna att jag missat att berätta att jag har satt fram hyacinterna och för den delen Amaryllisen innan advent, är det för tidigt?














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar