onsdag 6 november 2019

Chilin och hortensian får komma in

När temperaturen dalar neråt och det är lite bitande i kinderna, då är det nog dags att plocka in de sista 🌶. Lite synd kan man tycka eftersom de tillsammans med några blommor på min Ingrid Bergman ros lyser upp den annars så gråtrista trädgården. När jag plockade chili såg jag det var några blomställningar på min hortensia också så då fick de också komma in i husvärden. Jag vet inte riktigt vad man skall säga om dagarna nu i november. Jag som brukar ondgöra mig över att vi aldrig får något regn här på Öland ser till min stora glädje att vi har i allafall fått 50 mm regn de senaste dagarna. För två månader sen, badade vi i det svalkande havet och njöt av ljumma augustikvällar, det är fint att tänka tillbaka på nu när höstlöven ligger på marken och vindarna är allt annat än ljumma. Idag skall jag försöka få tid på vårdcentral för mitt illröda halloween öga som inte vill ge med sig.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar