torsdag 7 november 2019

Nu vet jag hur det är att sjunga på Metropolitan

Kanske inte riktigt, men jag vet i allafall hur det är att sjunga i Kalmarsalen inför i stort sett fullsatt publik.  Igår fick jag vara med om en helt fantastisk upplevelse. Jag berättade i ett tidigare inlägg om artister och körer från Öland och Kalmar som skulle delta i konserten 10 more days- en konsert för att stödja kampen mot psykisk ohälsa. Den kören jag är med i heter Kalmarkören under ledning av Liselott Erndin Dahlberg och tillsammans med solisten Elisia sjöng vi Gabriellas sång och som avslutningslåt sjöng alla körerna tillsammans Chigagos härliga You’re the inspiration. Ni förstår säkert att taket nästan lyfte av alla kördeltagare, men någon som verkligen lyfte taket var Emilio Walter när han drog i gång sitt Jerry Lee Lewis medley och fick publiken att stå upp och klappa takten till dessa medryckande toner. Ett annat magiskt inslag var när  Elisia och Tomas TK Karlsson sjöng You raise en up. Alla intäkterna gick till Suicede Zero som håller i utbildning ang varningstecken på när psykisk ohälsa kan uppstå och uppmanar oss alla att aldrig tveka för att våga fråga. Jag är så tacksam att jag fick möjligheten att deltaga i detta fantastiska evenemang under ledning av Therese Wahlgren Sundén.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar