söndag 3 november 2019

Nu är vi inne i November

Ja vad skall man säga om november, sammanfattningsvis kan man väl utrycka det med regn och rusk men inte så kallt. Det ser lite trist ut i rabatterna, alla blommor ligger vissna på marken det enda som lyser upp är mina chili, det kanske börjar bli dags att plocka in dem innan frosten kommer för det gör det garanterat när man minst anar det. Vi var inne i Kalmar härom dagen och då blir man lite förundrad över att det faktiskt bor folk i båtarna vid i hamnen. Vi pratade om hur det skulle vara att bo i båten hela året om och i hamnen i Kalmar. För min del låter det helt otänkbart, det skulle i så fall vara i Karibien där solen strålar och vindarna värmer på däck. Detta får mig osökt att tänka på förra året då vi inte var i Karibien men däremot på Kanarieöarna och njöt av solen och värmen med barn och barnbarn. I år får jag försöka kurrar min trista förkylning i novemberregnet. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar