måndag 30 november 2020

Vi säger hej då till november

Vi säger hej då till november och traskar vidare in i Kung Bores land under december. Visserligen har vi ingen snö här på Öland ännu men igår snurrade det ner några små flingor som tyvärr smälte innan de landade ner på marken. Det är något visst när de första flingorna dalar ner, tanken far genast tillbaka till livet då mina barn var små, då när skidor och pulkor skulle fram även om det så var bara 1 cm snö på marken. Nu är jag väldigt tacksam över att de små flingorna som smälter innan de tar mark iallafall fram till jul. I går startade julgodispyssel och först ut det här året var Rocky Road, så goda. De är så goda och framför allt lätta att göra, det är bara att blanda ihop vad man har. I år tog jag dumlekolor,  jordnötter, små marshmallows, pistagenötter och tranbär och sedan blandade jag i vanlig mjölkchoklad. Jag gillar när det inte behöver kokas och grejas utan bara blanda ihop, det behövs inget recept utan bara blanda ihop vad man har. Vi får väl se om de små läckerbitarna finns kvar till jul. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar