lördag 21 november 2020

God morgon i stugorna

I dag blev det en alldeles för tidig morgon, men vad skall man göra när man vaknar tidigt, -lägg dig och somna om säger maken precis som om det skulle vara det lättaste i världen. Nix det funkar inte för mig, så fort jag vaknar måste jag gå upp jag kan inte ligga kvar. Så därför blev det en mysmorgon, det är kolsvart ute och jag har tänt en brasa, bryggt en stor kanna kaffe och tänt alla ljusstakarna runt omkring mig. Kommer ni ihåg de gamla snöbollarna från Kosta/Boda som var så poppis för ja väldigt längesedan, Googlade just att formgivaren är Ann Wolf och att bollarna lanserades 1973. Jag har haft mina undanstoppade i en låda sååå länge, men för ett tag sedan plockade jag fram tre stycken och helt plötsligt ser jag dem med nya ögon, de sprider ett så vackert mönster på bordet.  Jag har också tänt min fina ljuslykta som jag fick av min arbetskamrat Anders på min födelsedag också för länge sedan, jag fullkomligt älskar den, så full av gemenskap och värme. Så trots att det blev tidigt så njuter jag i fulla drag av elden som sprakar och ljusen som sprider värme och stillhet, med andra ord en bra start på en lördag.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar