fredag 20 november 2020

Då var det fredag igen

.....och en strålande fredag dessutom. Vinden har vänt och kommer från nordväst vilket gör att temperaturen har sjunkit till 2 grader, men det finns ju vinterkläder så det är inga problem. Himlen är klarblå och någonstans där i öster håller den värmande solen på att ta sig upp och värma vår lite kylslagna ö. Vad skall man hitta på en fredag som idag ? Jag har redan varit hos tandläkaren nu på morgonen, man tror knappt att det är sant, men de håller öppet. Först fick jag stanna ute i första slussen och sitta ner där tills en sköterska kom och förhörde sig om jag kände mig frisk och det gjorde jag, därefter var det bara att sprita sig och sätta sig i väntrummet tills nästa sköterska kom och lotsade in mig i undersökningsrummet. I full mundering av skydd för händer och ansikte blev jag undersökt av tandläkaren som var så nöjd med min tandborstning. Därefter var det bara att åka ner och hämta den beställda maten som snabbt och lätt packades in i bilen. Ja så nu är det bara att fylla dagen med andra aktiviter eller också tar dagen som den kommer.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar