tisdag 1 december 2020

December och juletid

Om man skall tro det gamla talesättet ”om Anders slaskar skall julen braskar” så får vi nog ingen vit jul här på Öland i år. I går på Anders dagen var det om inte minusgrader så var det iallafall bara ett par grader varmt. Nu är det som allra mörkast ute och vi behöver all ljus vi kan få och framför allt vara ute en stund mitt på dagen för att om inte få solstrålar i ansiktet så iallafall få dagsljus. Jag har tittat tillbaka i mina bilder och inte hittat en enda bild av mina 40 000 bilder där det ligger ett snötäcke på marken just den första december. Däremot hittade jag några bilder från den 10 december 2010 och då var det snö och det med besked, det måste ha snöat ett par dagar. När jag ser snöhögarna nedan så är jag tacksam över att vi än så länge har en vit december men om man får önska så får det gärna komma till jul.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar