tisdag 17 november 2020

Jag tjuvstartar

Det är många som har börjat hänga ut sina ljusgirlang på staket och buskar här på Öland, och det kan kännas välbehövligt för dagarna blir bara kortare och kortare. Jag skall sätta upp mina i nästa vecka tänkte jag för det är något med de där girlangerna som liksom hör julen till och det känns som vi inte riktigt är där ännu. Jag tog en promenad ner till barnbarnen och går eftermiddag precis när mörkret sänkte sig över slott och koja och det ser väldigt hemtrevligt ut med all belysning runt knutarna. Även om jag inte rustat för utomhusbelysning ännu så har jag tjuvstartat lite inne, jag köpte två hyacinter som jag planterade i en kruka tillsammans med en orkidé, en liten en och cyklamen som jag tagit in från utekrukan med höstblommor. Det blir en liten förnimmelse av stundande advent med ljus och fägring. Dessutom satte jag i gång med ett lussebak i går, lite tidigt det också kanske men vad katten det är lika bra att sätta igång och fylla huset med härliga dofter.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar