onsdag 18 november 2020

Det är svårt att säga att det är vinter

I går tänkte jag vinterrusta i min trädgård. Jag hade beställt avenboks plantor som jag skulle komplettera befintlig häck med och sedan skulle jag ta upp mina dahlior och klippa ner rosorna. Även om rabatten inte står i full blom så blommor det lite här och där, så det känns det väl så där att bara klippa ner. Rosorna fick sig en rejäl omgång det här året och kvar står bara några stammar och förbereder sig för vinterdvala. Däremot fick Dahlian som är stor som en solros stå kvar ett tag till, kanske tills dess att första frostknäppen kommer. Som tur är så känns det inte som att kylan riktigt är på väg hit till södra delen av Sverige ännu, men vem vet vintervädret kan slå till när som helst. Tills dess njuter jag av mina prunkande julrosor och de andra blommorna som orkar blomma så här års.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar