tisdag 26 maj 2020

Vad gömmer sig i den vackra burken

Göra julgodis på sommaren, hur känns det egentligen. Jag såg ett recept på lite nyttigare Rocky Road för ett tag sedan, men naturligtvis kommer jag inte i håg var så det fick bli eget recept med ingredienser lite på måfå. Jag tog nötter vad jag hade hemma, det blev mandlar, cashewnötter och valnötter. För att få lite sälta tillsatte jag jordnötter och för sötmans skull tog jag minimarshmallows i regnbågens alla färger. Allt detta blandades i en stor bunke och därefter hällde jag på mörk choklad och blandade runt. Sen var det bara att hälla över massan i en bakplåtsklädd form och ställa in i kylen. Mums, så smarrigt. För inte behöver vi väl julgodis bara på julen, det passar väl bra även till en kopp kaffe i solen på altanen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar