onsdag 27 maj 2020

Gladan i skyn

Det lite gälla skriket hörs så väl högt upp i skyn och så plötsligt kommer de relativt stora fåglarna glidandes förbi. Kameran är naturligtvis inne så medan jag har hämtat kamera och objektiv och kommit ut igen så är fågelläten borta och fåglarna likaså. Inget foto, men nu är jag iallafall redo om de skulle komma tillbaka. Maken och jag fortsätter vårt arbete med att förlänga altanen. I den första anblicken kändes det som en enkel grej, gräva ner 12 plintar och mäta in reglar det måste väl vara lätt som en plätt, men få fasen vilket grovarbetare jobb, mer om detta jobbet i ett kommande inlägg. Ryggen värker och armar och ben känns som stela pinnar när arbetspasset avslutas för kvällen. Då.. hörs det det där skriet igen att pipande följ av några korta kraxljud och i skyn kommer gladan rakt över oss. Två stycken glider förbi oss gör på väg ner mot havet, nu är jag redo med kameran, men det går fort som attan innan de pampiga fåglarna är på för långt avstånd och utom synhåll för oss. Jag klickar frenetiskt utan att få någon direkt skärpa, men vad gör väl det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar