tisdag 5 maj 2020

När Storken kom till byn

Solen hade knappt orkat sig upp på den åtta nyanser av grå himlen, som vanligt tog jag en liten runda i trädgården för att snacka lite med mina växter och kolla hälsotillståndet för dem. Det var då mina ögon drogs till något som satt på grannens skorsten, vid första anblicken slog mig tanken.. det är en stork, men vad katten det kan det väl inte vara. Det blev raska steg in och på med objektivet och så ut igen för att försöka fånga storken på bild. Det blev två bilder innan den påkomna fågeln flaxade till med vingarna och flydde skorsten. Nu var det så klart ingen stork utan troligtvis en spillkråka i motljus, vilket gjorde att jag inte fick någon bra bild på den svarta fågeln med den röda hättan. Tänk vad fantasin kan skena iväg iallafall i arla morgonstund. Jag lyckades fånga gröngölingen som spatserade runt skrikandes på gräsmattan i ett ivrigt försök att jaga upp mask till frukost.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar