torsdag 21 maj 2020

Det där med att utmana sina rädslor

Våga du hissas upp i masten om jag vinchar upp dig säger kapten!, ja vad katten, hur svårt kan det vara säger jag och känner med ens hur benen skakar där på däck. Sagt och gjort upp i masten hängandes i en sele och trygg i tanken på att kapten håller ett ordentligt tag i tampen. Inga problem att åka upp för masten däremot att försöka ta sig ut i spridarna sidledes där det inte finns något att hålla sig i det krävdes styrka, kraft och levnadsmod. Det var linor på var sida om masten som kommit på fel sida om spridarna i masten. Eftersom ingen annan kunde fixa detta på direkt så var det bara för mig att svinga mig upp i skyn. Efter strapatsen krävdes det en ordentlig gofika från Nilssons Konditori i Oskarhamn, för att stilla adrenalin påslaget krävdes två gigantiska biskvier. Det kan det väl vara värt att ge sig i kast med flygturer upp i luften. Jag sa väl att det var ett pyssel innan man kommer ut på seglatsen.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar