fredag 10 januari 2020

Vem smyger runt i min trädgård

Det händer märkliga saker i min trädgård. Någon gräver i gräsklipparens lilla hus, medan gräsklipparen är inhyst i förrådet för vinterförvaring. Dessutom är det Någon som krafsar på gräsmattan, där en vattentunna har haft sin plats. Jag ser också att Någon äter av alla bladen på pärlhyacinter som redan kommit upp en bit ur marken. Fast det värsta är väl i allafall att Någon lyckats dra upp en hyacint från krukan jag har på mitt ute symaskinsbord. Dessutom har Någon mage att äta upp hela hyacinten utom själva löken och helt fräckt lämna löken kvar på bordet. Den där Någon skulle jag verkligen vilja ta ett snack med. Tur att jag tog in den vackra hyacintgruppen som jag fick av svägerskan i december. Den stod ute ett tag men så tog jag in den för att få njuta av den underbara doften och de vackra vita blommorna. Kan det möjligtvis vara Någon  med ögon som fullkomligt bländar en och med en grace och elegance tar sig in och över de mest ointagna hinder mänskligheten skapat.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar