söndag 5 januari 2020

Power walk eller skridskotur

Hej hopp, ja vad skall man ta sig till under årets första dagar. Maken har legat sjuk sedan nyårsdagen, ha ha det låter som värsta röjarkalaset på nyår och att inte har återhämtat sig ännu. Nej så roligt är det inte, snuva, hosta och allmänt ur slag är han. Peppar peppar har jag klarat mig än så länge vill säga. Jag försöker komma ut i det vackra vädret på en riktig power Walk. I går höll jag nästan på att slå ihjäl mig, som bekant så har vi haft regn och rusk under en längre tid och i går natt slog det till med isgata. Så gårdagens träningspass blev mest likt skridskoåkning. Det går bra det också, för nu får andra muskler ta vid för att jag inte skall drutta i backen. Jag kan säga att det känns i kroppen i dag framför allt i benen, det blir liksom en annan gångstil när man skall parera för isfläckarna. Jag utmanar isen idag också för om någon dag blir det 9 grader igen och då är skridskobanan borta.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar