lördag 2 februari 2019

Vestibularisneurit

Eller virus på balansnerven. Tänk vad lite man faktiskt vet om sjukdomar eller tillstånd i kroppen. Under hösten har jag drabbats av glaskroppsavlossning vilket löste sig bra. Men nu virus på balansnerven, vad i hela friden är det frågan om. 2 dygn i en flygande karusell, detta var det värsta jag varit med om. Så fruktansvärd känsla när hela omgivningen rusar runt i 150 knyck och toastolen hela tiden flyttar sig. Det blev ambulans in till lasarettet och 4 dygn att få världen på rätt köl igen. I dag hoppas jag på att få komma hem. Alltid skönt att få vara hemma trots att omhändertagandet på vårdavdelningen Öron, näsa hals varit förstklassig. Vilken underbar personal som är så mån om patienterna och serva med det mesta. Sjukgymnasten som kommer och gångtränar och utmanar yrseln. Läkarna som tar sig tid och förklarar vad som händer i örat och ger svar på prover och planerar för kommande undersökningar. Jag är så tacksam för den exklusiva vård jag har fått. Nu kämpar jag vidare med att få omgivningen att vara still.













1 kommentar:

  1. Dear Eva,
    Dann hoffe ich du kommst bald aus dem Krankenhaus
    und zu Hause wird es schnell besser.
    Gute Besserung für dich!

    Då hoppas jag att du snart kommer ut ur sjukhuset
    och hemma blir det bättre snabbt.
    Bra förbättring för dig!
    Kramar Marlise

    SvaraRadera