lördag 23 februari 2019

Det skiftar i naturen

Det kunde man väl räkna med, ja visst kunde man det men frågan är väl om man verkligen ville räkna med att det skulle komma mer snö. För några dagar sedan var det vår i luften fåglarna börjar med sin vår serenad och marken liksom sjuder av växtkraft. Jag var ute i rabatterna och krattade, räfsade bort gammalt visset bladverk. Min fantastiska granne Ann kom förbi och imponerades lite ( tro jag) av mitt tidiga vårbruk. Oj, är du redan i gång och klipper ner din lavendel frågade hon med en viss skeptisk underton. Jag stod där full av vårfeeling med jord upp till armbågarna och kände mig helt säker på att nu är våren verkligen på G och nöjd med att det ser fint och snyggt ut i rabatterna. Vad händer då, naturligtvis får vi en heldag med ymnigt snöfall, inte nog med det, det blir minusgrader så att snötäcket fortfarande ligger kvar, pust pust vad tog våren vägen. Enligt SMHI kommer den nästa vecka då blir det åtta plusgrader igen. Ja så är det med våren ömsom vinter ömsom vår.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar