onsdag 27 februari 2019

En dag vid poolen

Klockan är tio, poolen ligger öde. En och annan har redan varit nere och och bokat solstol. Det kan väl vara ok om man tänker nyttja platsen under dagen, men galen blir man ju som i går när två pensionärer paxar plats och kom ner tid två tiden. Vad är det med mänskligheten som gör att man måste roffa åt sig de bästa av allting och dessutom först , när det dessutom finns plats till alla. Det jag alltid funderar på när jag är på solsemester. Skulle jag vilja ha en lägenhet i en vacker liten by med medelhavet eller Atlanten utanför knuten, svaret blir alltid Ja. Nästa fundering, skulle jag stå ut ett par månader, då kommer svaret Nej. Jag älskar våra årstider, hösten så underbar med vackra höstfärger, vintern ja om det är riktig vinter med snö och is. Sen den kanske bästa av årstiderna, våren jag älskar våren med alla vårblommor som fyller marken och ögat med underbara upplevelser, det är lycka att få kratta i rabatterna och ser hur livet gror. Till sist sommaren som är så fantastisk, med segling, sol och bad. Så då är det väl helt underbart att ha möjlighet att njuta av sommarlivet en vecka i februari.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar