torsdag 28 februari 2019

En lugn kväll på altanen

Det är väl inte för inte som man blir mer utsövd än vanligt på semestern, men vad är det som händer. I vanliga fall far jag upp varje morgon kl 6 och får smått panik om jag behöver ligga kvar. Men här nere i värmen liggandes i solstolar mer eller mindre hela dagen, ja då kan jag ligga kvar till 8 och t.o.m till 9 som det blev häromdagen. Vad händer i kropp och knopp när inga måsten pockar på. Jag har väl igentligen inga måsten i vanliga fall heller, men definitivt inga nu på semestern. Nu låter det kanske som att vi inte gör någonting mer än lapa sol, men så är det inte. Vi har ett mål att promenerar 10 000 steg/per dag och i går fick maken badvakten att hålla koll på 15 minuters cykling i vattnet (på djupt vatten). Först visade han upp 5 fingrar och jag trodde i min engfald att vi hade 5 minuter kvar, men icke säger Nicke, det hade gått 5 minut alltså 10 minuter kvar pust pust. Efter den kraftansträngningen hi hi så kändes det ganska skönt att njuta av lite lugn och ro med en bok från Storytel i mina nya Bose hörlurar och ett glas rött samtidigt som mörkret sänker sig över Atlanten.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar