fredag 4 oktober 2019

Kanelbullens dag och silverputsning

I stort sätt varje vecka framöver firar vi någon speciell dag och i dag är det kanelbullens dag. Enligt forskarna står kanelbullen för hemtrevnad, omtanke och kärlek och gemensamhet så då är det väl bara att smaska i sig en bulle eller två. I går fick maken ett ryck och började röja i den så kallade kattvinden. Där står ett antal kartonger och grejer som tillhör barnen. Lådorna innehåller pussel, medaljer, skolfoto och en del böcker. Men hör och häpna hittade jag en drös med silverbestick. Det står visserligen ett E på dem, så de skulle kunna vara min mammas, hon hette Elsa men jag vet inte riktigt var de kommer från. Problemet var att de inte så så roliga ut, ni vet hur silver kan bli, mörka och trista. Jag började med att putsa, då slog det mig att jag vid ett annat tillfälle la besticken i en form klädd med folie och sedan strödde jag på bikarbonat och sedan på med kokhett vatten. Kemi på hög nivå och ett litet husmorstips som funkar väldig bra.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar