torsdag 24 oktober 2019

Bakning på volly

Ibland i mina bästa strukturerade dagar så planerar jag in bakdagar, då har jag kollat så att alla ingredienser finns hemma. Dessa bakdagar brukar funka bra. Tyvärr är många bakdagar av ett helt annat slag, det kan vara att jag hittar ett recept på en god kaka eller ser en bild på facebook om en ännu smarrigare anrättning. Och utan någon större eftertanke så är jag igång med en deg utan att ha kollat att alla ingredienser är hemma. Den här gången var det ingen bild el recept som inspirerade till bullbak utan det var kanelbullar från mitt absoluta favorit bageri i Färjestaden- Fredriks bröd och bakverk. Fredrik som driver just Fredriks bröd och bakverk var med i laget - Stockholm culinary team 2012 och tog OS-guld och dessutom har Fredrik vunnit silver i Årets konditor 2011. Hur många orter i Sverige kan skryta med att ha en OS-guld medaljör verksam i byn. Nu förstår ni säkert att mina bullar som så småningom blev klara, när jag äntligen kompletterat ingredienslistan inte på något vis kan mäta sig med OS-medaljörens men jag är ganska nöjd med resultatet ändå.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar