måndag 14 oktober 2019

Hmmm Chokladmässa

Tänk er dignande bord med praliner i regnbågens alla färger fyllda med ljuvlig len ganach. Precis så var det på Bak och Chokladmässan som jag var på i helgen. Det är ett riktigt eldorado att gå där och trängas med alla andra chokladälskande personer. Det här året var barnbarnen med på mässan och två av tre barn njöt i fulla drag. Tonåringen påpekade efter några timmar att det var sista gången han gick på en mässa om det inte var båtmässa förstås. Det som fascinerar en mest är hur vackra pralinerna är nu mera. Ytterhöljet i sig är ett riktigt konstverk och när man  pratar med chokladsmakerna så låter det så enkelt att skapa. Jag köpte med mig ett start kit, så nu skall det tillverkas praliner för hemmabruk på Öland. Tur att Ölands Choklad ett stenkast från oss, om jag händelsevis skulle misslyckas med mitt försök att skapa chokladkonstverk.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar