torsdag 17 oktober 2019

Fortsättning på temat leksaker från förr

För några dagar sedan fick vi rycket och och började röja ut på vinden. Trots att barnen är både vuxna och föräldrar själva så finns det fortfarande böcker, puzzle och medaljer nerstoppade i påsar hemma hos oss. Men nu gjorde jag slag i sak och fördelade alla sakerna i påsar för vidare transport hem till var och en av barnen. Det som var lite roligt var att jag hittade några av mina saker som jag har sparat, bland annat bokmärken och filmstjärnor. Kommer ni håg filmstjärnorna? När jag bläddrade igenom mina bilder blev jag påmind om vilka stjärnor som var lite mer poppis än de andra. Jag kommer i håg att bandet The Lollipop var ett band som låg högt i kurs, jag kan inte komma i håg en enda låt de gjord,  men det var kanske inte det som var det viktigaste. Ett annat band som jag gillade var The Shanes med Lennart Grahn i spetsen och vem kommer inte i håg Tages. Min första EP skiva jag köpte var Tages  Hound dog och nr. två var Tennessee Waltz med  Alma Cogan. Ett annat starkt minne var när flickgänget fick möjlighet att gå till folkparken i Växjö och titta på Hepstars, vilken tur att Ewas mamma var med och såg till att vi fick bra platser. Det var tider det och fina minnen
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar