tisdag 28 november 2023

Vansbro konditori & bageri

Det finns kakor och så finns det kakor eller rättare sagt bakelser som ser ut som små konstverk som är en riktigt fröjd för ögat. Tyvärr är det inte jag som gör dess delikatesser utan de ligger prydligt och fint i rader i glasmontrar självklart är de till  salu. Jag vet inte hur många år vi bara passerat Vansbro konditori&bageri på vägen upp till Sälen, det har alltid stått bilar utmed parkeringen till bageriet så visst har vi förstått att det har varit ett populärt bageri. Eftersom vi inte kör i rusningstrafik eller när det är som mest hektiskt vid loven så stannar vi numera till vid detta fantastiska konditorit, oavsett när vi kommer så är det alltid besökande som sitter och fördjupa sig i ett samtal smuttande på en kopp kaffe och en kaka eller bulle. Jag blir helt lyriskt när jag ser alla dessa magiska bakelser i form av julkulor, Rudolf eller tårtor som är stjärnbeströdda. Både Rudolf och julkulan fick följa med till Sälen för att intagas till kvällsfikat och jag säger bara magisk eller vad sägs om Julgranskulan som är en Brownie med 
Brownie, saffran/karamellchokladmousse, salt smörkola & krispkulor och så Rudolf som nästan var svår att sätta tänderna för den var så vacker.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar