tisdag 21 november 2023

Sååå nöjd med min stickning

Hur ofta säger man att att man är nöjd med ett arbete man utfört, inte så ofta om jag skall svara för mig själv men nu är det dags för en klapp på axeln och kanske till och med lite skryt. Jag läste en artikel i lokaltidningen i Kalmar om ett gäng tjejer som träffas och stickar, deras lilla stickklubb går under namnet Stickovin. Om de konsumera lite vin vid sina träffar låter jag vara osagt men i vilket fall som helst så stickar de islandströjor i regnbågens alla färger och med de vackraste mönster man kan tänka. Sagt och gjort hur svårt kan det vara så tanken att kan de så borde väl jag också få till en tröja. Så det var bara att beställa hem garn och mönster och sedan sätta igång. Strax innan covid-19 slog till så var min tröja klar och jag är verkligen så supernöjd, både med stickningen och färgvalet. Den enda lilla malören är väl att  garnet Lettlopi som jag använder är lite stickigt om man är känslig för ullgarn och det är jag verkligen så det är väl bara att sätta igång och träna för ullpåslag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar