måndag 27 november 2023

Jag säger bara Pura Vida

Ja vad är då Pura Vida ? Det kan du få reda på om du åker till Costa Rica och vill du inte resa personligt så har jag världens bästa tips på det bästa av två världar, resa och baka. Härom dagen låg äntligen boken Sweet Trips- en bakbok för resesugna i brevlådan. Jag säger bara vilken bok, här får man inte bara recept på fantastiska bakverk från världens alla hörn utan också magiska reseskildringar från platser man nästa har svårt att tro att de finns. Det är Christine Ericson som med hjälp av kameran tar oss med runt världens alla hörn, boken bjuder på underbara bilder och så vackra kakor, drinkar och tårtor som jag bara kan drömma om att kunna göra. I ett av kapitlet får vi följa med till Costa Rica och det är för mig hög igenkänningsfaktor av underbara fruktdrinkar, kokos i överflöd och frukter man knappt trodde fans. Christine tar oss även med till Bali, Hawaii och Nicaragua. Så har du inte köpt julklappar ännu så skynda dig att skaffa en bakbok för resesugna och ta en kopp kaffe och dröm dig bort till varmare breddgrader så här i vintertiderna. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar