fredag 24 november 2023

Julgodis i det lilla formatet

Ja då är det bara att fortsätta med julstöket, marmeladen är nu i säkert förvar och jag har även hunnit med att gå lös på julgodiset, visserligen bara två sorter Rocky Road och Bounty. Jag tänker alltid att jag skall göra de och de men sen när jag står där med choklad upp över öronen och klet i hela köket så slår mig tanken- är det verkligen så gott med all knäck, marsipan och ischoklad. Sociala medier fullkomligt vräker ut det ena tipset efter det andra och viss blir man lite sugen på att prova vissa godbitar. Däremot gillar jag inte knäck, när barnen var små gjorde jag alltid knäckklubbor som jag sedan penslade med choklad och visst de är väl och för sig ganska goda. Med tanke på hur mycket pengar man lägger på att köpa choklad, nötter och andra ingredienser till julgodiset så kanske det skulle räcka med en ask av en riktigt god choklad eller någon mjuk och fin marmelad som fullkomligt smälter i munnen, jag skall tänka vidare på detta så det får det väl räcka med Rocky Road och Bounty för i år.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar