söndag 5 november 2023

Alla helgons dag

I dag firar vi alla själars dag dvs våra nära och kära och skänker en extra tanke till alla som inte finns med oss längre. I går var det Alla helgons dag och enligt svenska kyrka är det då vi firar alla helgon, kända som okända. Hur som helst så pryder vi våra kyrkogårdar med ljus som får lysa upp och för att hedra våra avlidnas minne. Ett besök på kyrkogården är alltid stämningsfullt och vackert i höstrusket. Jag skänker en tanke till mina nära och kära men tankar som finns med mig varje dag är för  min bror som hastigt gick bort i somras, det går inte en dag utan hans finns med mig, jag kommer ofta på att jag måste ringa honom och vid halv 10 tiden varje dag så kommer den känslan att nu ringer han snart, men så är det tyvärr inte längre och det känns så tomt. Därför känns det fint att tända ett ljus på graven som ett minne.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar