torsdag 26 mars 2020

Visst är det vår

Våren innebär väldigt olika för oss alla. För mig är våren ljusa dagar kyliga morgnarna och strålande sol och att få var ute i trädgården och krafsa runt i rabatterna och det kanske bästa av allt trosa runt i naturen och se alla våra underbara vårblommor som sakta men säkert kryper upp ur marken. I går var jag ute och plockade min första bukett med vitsippor, jag blir helt lyrisk när de jag ser de små vita stjärnorna vänder sig mot solen och fullkomligt lapar i sig solstrålarna, eller när gärdsmygen stämmer upp en underbara serenad utan för mitt köksfönster. Min lite ankomna fågelholk blir numera inspekterade av talgoxen som flyger ut och in och kollar av boendeytan. Något som fortfarande känns lite tidigt och framför allt bistert kallt är när maken fångar kameran i ett huj och med stora steg traskar ner till havet för att få en bild av segelbåten som passerar i sundet. För mig känns det väldigt tidigt att sätta sig i båten, men maken får något lyriskt i blicken och mumlar för sig själv, snart, snart är det dags.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar