tisdag 17 mars 2020

Vi blev bjudna på konsert

Det är väl helt fantastiskt att få bli bjuden på konsert eller man kanske skulle kunna kalla det Soaré. Det var mor och dotter som bjöd på sång och musik när vi besökte dem. Det är så härligt när barnbarnet är full av entusiasm och tar sig an uppdraget att sjunga och underhålla med mamma på piano och dottern som en liten sånglärka därtill. Det blev naturligtvis lite gympauppvisning mellan sångnumren ett par hjulningar över en pall och rondat i vardagsrummet, det är sådant som verkligen förgyller. Var ålder har sitt brukar vara ett uttryck, men varför det. Kommer ni ihåg det där med att jag fundera på att ha fiskdamm på mitt kalas, nu fick jag en idé till jag kanske skall börja träna på att hjula igen, för kören den sjunger jag redan i om än att vi har tagit en paus i dessa virus tider.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar