onsdag 25 mars 2020

Morgonstund har guld i mun

För visst är det så, och speciellt så här på våren. Strax innan klockan sju gav jag mig iväg på min nyupptäckta sport, löpning eller snarare lunka-jogga. Jag blev så inspirerad av in granne Agneta som tillsammans med sin make springer 1,6 km varje dag, thats enought. Jag köpte mig ett par nya löparskor och ger mig nu ut i skogen och lunkar fram i härligt tempo där lungorna får utvidgas ordentligt. Underlaget på de fina skogsstigarna ger ett bra och mjukt underlag för mina lite stela knäleder. Den flåsande andningen tillsammans med den underbara fågelkackafonin ger underverk för hela dagen. Jag vägrar gräva ner mig av oro i den rådande krisen, däremot är jag naturligtvis försiktig i mina möten med människor och undviker folksamlingar och tvättar händerna stup i ett. Nej, nu tar jag med mig kameran och går ut i naturen och njuter av blommorna och fågelsången som är precis som vanligt en vacker vårmorgon.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar