fredag 11 januari 2019

Regel nummer 1

Solen strålade från en klarblå himmel och det var perfekt väder för fotografering. På med varma kläder och kameran i högsta hugg dvs. i kameraväskan på ryggen mot målet, havet. Vi har inte så många småfåglar vid vårt fågelbo ännu så jag var inte riktigt uppmärksam på vad jag skulle se bland snår och buskar. Där sitter min vackra favorit fågel med sin ståtliga röda bringa och svarta huvud och fullkomligt lyser upp hela buskaget med sin närvaro och helt perfekt motiv mitt framför mig. Nu blev det fart, men så oproffsigt,  kameran i ryggan och dessutom fel objektiv och innan jag har trixat fram utrustningen, ja då är väl det perfekta motivet borta. Jag strosade ner mot havet lite bitter över min foto fadäs. Det var bara att smida ny plan och smyga tillbaka. Visst satt blåmesarna och herr och fru Domherre där bland grenarna men inte helt optimalt för fotografering. Ja det blev några foto i solskenet iallafall.
Så regel nr.1, ha kameran laddad och klar och inte i väskan.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar