onsdag 2 januari 2019

Det är jag och Marianne Jidoff


”Marianne slet upp skafferidörren och tog fram en ask cigariller och den oöppnade guldlådan från Ejes chokladfabrik
- Nu sätter vi i gång. Vem vill ta ett bloss med mig? Chokladen är purfärsk, tillverkades i går.
Torsten såg fascinerat på lådan som innehöll ljusa chokladpraliner med riven mandel på toppen.
-Har du en stående leverans därifrån ?
- Något sådant. Men nu kör vi, var börjar vi?
Torsten stoppade in den mjuka pralinen i munnen och viftade åt Augustin att sätta igång”

Läser ni Denise Rudbergs böcker om Marianne Jidoff, Torsten och Augustin? Om inte så måste ni läsa dessa fantastiska böcker som innehåller härliga personbeskrivningar , nervkittlande spänning och relationer mellan släkt och vänner. Böckerna är i helt min smak. Dessutom har huvudrolls innehavaren Marianne en stor fabläss för choklad från  Ejes Choklad på Erik Dahlbergsgatan i Stockholm. Något som jag helt sympatisera med. Döm om min förvåning när dottern kommer ner till oss i julas med två härliga påsar med små underbara ”purfärska” praliner från just Ejes Choklad. Nästa gång jag besöker huvudstaden blir det studiebesök på Ejes.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar