tisdag 22 januari 2019

Odla microgrönt

När jag tittar ut så slås bilden av att det skulle kunna vara ett foto tagit i svartvitt. Himlen är i åtta nyanser av grått , träden är i åtta nyanser av svart och snön ligger som ja faktiskt ett tunt vitt täcke. Inte konstigt att värmen inomhus lockar mer än den grå bilden utomhus. Jag har visserligen ytterligare en gång drabbats av förkylning, vet i katten vilken gång i ordningen det är under hösten och vintern. Precis när jag har fått lite flyt i träningen, då sätter snuvan in som en fontän. För att råda bot på livet i grått har jag försökt att pigga upp mig med att odla och grodda microgrön. Grön, grön precis den färgen mina ögon suktar efter och dessutom en hel orkan av vitaminer. På bar en vecka letar de spröda små skotten av rädisor, krasse, mungbönor och solros upp mot skyn. Den här gången odlade jag i hör och häpna -bomull. Trodde knappt mina ögon när vitaminspröten plötsligt sticker upp över skållat en. Detta ger energi mot både kropp och själ.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar