onsdag 13 november 2013

Din hjälp behövs på Filippinerna

En ögonblick som fastnat på näthinnan och dyker upp hela tiden är bilden av de små barnen som gråtande medan regnet öser ner över deras små skräckslagna ögon betraktar sin omgivning efter tyfonen som drog in över Filippinerna. Tankarna går direkt till mina egna barnbarn, tänk om de var de som satt där och hela deras värld hade rasat samman, ingen trygghet, värme eller någon mamma som tröstar och säger lugnande ord. Just nu är det ett svårmod som tynger kroppen, vad kan vi göra, allra helst skulle jag bara vilja åka till Filippinerna och hjälpa till, men jag tror att det finns hjälporganisationer som är bättre rustade för uppdraget. Även om man blir uppgiven så finns det en uppsjö av hjälporganisationer som är i stort behov av pengar så det minsta jag kan göra är att avstå julklapps pengar och skänka dem till ex Barnmissionen, Plan Sverige, Röda korset eller Läkare utan gränser, jag hoppas att du väljer att göra detsamma.

 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar