torsdag 9 juni 2022

Vårt eget zoo

Ja det skulle man faktiskt kunna säga men inte i den meningen av att man stänger inne exotiska djur från världens alla hörn utan mer fria djur som trivs i vår fauna här på Öland. Det började med att jag hörde göken precis utanför husknuten och jag  tänkte att nu bann mig får jag en skymt av en högljudda men osynliga fågeln, men icke säger Nicke inte en skymt av den. Jag han knappt sätta mig med mitt morgonkaffe på altanen förrän den ståtliga rådjursbocken spatsera förbi på tomten på väg ner till den lilla bäcken som än så länge har lite vatten. Vid andra klunken kaffe som jag nästan sätter i halsen får s en svart katt, men vid närmare eftertanke så ser jag att det inte är en kat utan en mård som springer i min nyanlagda köksträdgård. Jag hör mig själv säga -men vad katten  och så får jag upp Ipaden för att fånga den lilla svartbruna varelsen på bild, det blev verkligen ingen lyckad bild men med lite vilja kan man se den. Ja, det blev en omtumlande start på dagen i mitt eget zoo.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar