tisdag 21 juni 2022

17 år det är stort

I dag firar vi vårt äldsta och längsta barnbarn som tror det eller ej fyller 17 år idag,  vi pratade om det i går hans mamma och jag, vad tog de här åren vägen. Den lille pluttekillen som kom 5 veckor för tidigt än beräknad nedkomst och fick tilläggmatas med mjölk ur en liten medicinkopp. Eftersom det var första barnbarnet så rusade jag iväg och köpte den minsta storleken på kläder men när vi provade stl.50 så hängde de som en trasa på honom så det var bara att ge sig ut på stan och leta små kläder i stl.40. Nu har det alltså passerat 17 år och den lille gossen är allt annat än en liten palt, min aktningsvärda höjd på 162 cm har han passerat för långe sedan och nu tittar han ner på mig och klappar mig på huvudet och säger lilla mormor. Idag hurrar vi för den här fantastiska gossen som är den ödmjukaste person som tänkas kan , det finns alltid ett hjärta av guld inom honom och livet med idrott av alla de slag berikar både hans och vår liv. Han heter Melle men på engelska heter han Melvin säger yngsta barnbarnet. Stort Grattis fina Melvin på din stora dag.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar