måndag 27 juni 2022

Högsommarvärmen fortsätter

Vilken fantastisk midsommarhelg det har varit, stekhett och inte ett moln så långt ögat kan nå.jag sitter nu på altanen och tittar upp mot Sälenfjällen. På ett ställe ligger det en liten ruta med med snö kvar men annars är det bara grönt och fint. Vad gör alla människor uppe i Sälen under de varmaste sommarmånaderna, ja det var en fråga jag ställde mig också för ett år sedan, det finns väl ingenting att göra. Jag kunde inte ha mer fel än så. Det finns inte en bil utan att den är fullastad med cyklar, det hänger 3 cyklar på krogen där bak och på taket svajar ett par cyklar. Cykling har blivit motsvarigheten till vinterns skidåkning. Nu har liftarna öppnat och lotsar upp cyklister med sina cyklar upp på fjället. Därifrån njuter man av cykelturer med en vidunderlig utsikt eller så väljer man de lite tuffare stuket och kör Downhill. Förra året tog jag mig upp med cykel via liften och skulle ta den lite lättare downhill banan ner , fy katten vilken pers. I år blir det ingen downhill för mig men däremot en tur uppe på fjället.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar