fredag 17 juni 2022

Sommarlov

Även i år fick vi vara med om examen då ett av barnbarnen slutade förskoleklass. Det var samling utan för skolan och entrén var lövad med Björk och ballonger, självklart vajade flaggan högt i skyn och den blomstertid nu kommer satte pricken över i för vad en examen skall innehålla. 10 veckor på ett härligt sommarlov med bad, sol och glass i stora lass det är väl något att glädjas över. Det är en fantastisk tid vi har framför oss, jag njuter varje dag när jag tar en liten runda i trädgården för att spana in min blommor som sakta men säkert spricker upp och sprider lite färgklickar här och där. Det är precis som det skall vara under examenstider. När jag frågar mina barnbarn om det var roligt på examen så svarar de ofta va… vaddå sa du examen, vad är det? det heter avslutning. Ja det är väl bara att acceptera att ordvalen ändrar sig med åldern , men med ålderns rätt väljer jag att säga examen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar