onsdag 1 april 2020

Första april 2020

Då brukar aprilskämten hagla både i TV och radio och andra medier men i år fastnar skämten mest i halsen och känns inte alls roliga i dessa märkliga tider. Varje morgon skriver jag i min femårs dagbok vad som har hänt dagen innan. Jag tycker att det är roligt att titta tillbaka vad man gjorde under dagen för flera år sedan, och den 1 april 2016 låg jag sjuk i halsfluss, temperaturen ute var 8 grader. 2017 jag hade ingen förkylning inget halsont däremot åkte föräldrar in till barnakuten med barnbarnet som varit sjuk en vecka, temperaturen ute var 15 grader. 2018,  vaaa snöstorm, vi skulle åka in till Kalmar och gå på bio, det var tal om att stänga bron pågrund av den hårda vinden så det blev hemmafilmer istället temperaturen orkade upp till 3 grader. 2019 var det trädgårdspyssel, utemöblerna kom fram och flaggstången fick en ny vimpel och temperaturen kom upp till 8 grader. Det här året är ingen sjuk och det bästa av allt temperaturen traskar nog upp till 10 grader.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar