tisdag 7 april 2020

Vi håller oss på behörigt avstånd

Jag vill inte på något sätt förringa alla uppmaningar om att vara försiktiga i samhället. Vi håller oss till riktlinjerna som jag har skrivit om tidigare. Däremot ger vi oss ut i skog och mark och tar härliga promenader nere vid havet eller för att insupa blicken av vit -och blåsippor som nu i samband med värmen börjar poppa upp ur marken. Barnbarnen håller vi på behörigt avstånd men vi träffar dem och gör små utflykter tillsammans. Vi cyklade över stock och sten på slingrande skogsvägar över spångar där vi fick lyfta våra cyklar, så spännande. Vi var naturligtvis tvungna att undersöka myrstacken, vad händer när man lägger en äppelbit i stacken, gillar myrorna verkligen äpple. Den gamla kvarnen blev också undersökt, så spännande att klättra upp på stegen för att titta in i själva kvarnen. Jag är iallafall tacksam för att jag slipper dra till kvarnen för att få mitt mjöl. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar