måndag 4 mars 2024

Skidspår i dimman

Det finns väder och så finns det väder. Ni kunde väl alla följa alla Vasaloppsåkare som skidade från Sälen till Mora och även följa Vasalopps vädret och bitvis var det svårt att se omgivningarna. Jag tog med mig ett par skidor ut för att testa bästa underlaget  för dagen på i mina spår, det känns alltid lite skönt att ha lite olika par att välja mellan men tillslut kom jag fram till att jag tar nog mina gamla vanliga Fischer och körde på dem. Skojar bara,  jag stötte på en norrman som var i full färd med att testa skidor  tyvärr pratade han i telefon hela tiden så jag kunde inte förhöra mig om vad han testade. Det var lite väl dimmigt i går, glasögonen immade igen och det var svårt att hitta spårvägarna men det var tur att det var skyltat utmed spåret så jag fick lite ledtrådar. Nu hoppas jag på att det blir en solig och fin mars månad med många härliga skidturer.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar