söndag 17 mars 2024

Jag och skidspåren i skogen

Det snöade lite lätt och temperaturen låg på ett par plusgrader, jag hann knappt få på mig mina skidor innan det lätta snöande hade övergått till regn. Inga problem tänkte jag nu blir det nog snabba spår och det blev det i den mån det fanns spår, nedförsbackarna liknade mest uppåkta pister i backen. För övrigt svar spåren helt ok men när man skidar fram där i skogen så har man tid och ork att fundera över vad som händer där i skog och mark. När det ligger fullt med avskalade kottar mitt i spåren så funderar man så klart över vem som tycker att vi skidåkare stör med vår framfart där i skogen. En annan tanke som fick lite fäste under några minuter var… vad gör jag om det kommer en Björn som just tagit sig upp ur sitt ide, kanske inte en realistisk tanke, men jag kollade runt lite för att se om en ev flyktväg fanns till hand. Jag vet inte om det var Björn funderingen som gjorde att jag satte lite mer fart och kom ut på spår där det var lite mer civilisation och andningen åter fick normalt flöde.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar