tisdag 26 mars 2024

Kan man bli mer stolt

Det är helt otroligt och tänk vad stolt och glad man blir när ett av barnbarnet har varit deltagare i SM -veckan i Luleå. Jag har skrivit om det tidigare det där med motorsport som har kommit längst ner på min sportlista som totalt ointressant. Jag vet inte riktigt vad som hände men nu sitter både maken och jag klistrade framför TVn och håller tummarna så att de vitnar. Barnbarnet kör SimRacing vilket betyder virtuell racing. Nu hade han kvalificerat sig till SM tävlingarna i Luleå då sitter samtliga deltagare tillsammans. Full utrustning  med speciella racingstolar, ratt och stor skärm där de ser banan de skall köra. Det kan låta lite simpelt och kanske till och med ointressant, men jag kan lova er att det är precis som att sitta på åskådarläktarna och följa ett riktigt lopp. Det bästa i kråksången är att det är helt ofarligt, inga olyckor eller krossade bilar mer än virtuellt men som kräver stopp i depå. Kruxet är att racerföraren nu skall ut på den riktiga banan och köra, vilket känns lite mer riskfyllt. Om det gick bra på SM, jajamän topp 10 och det var han inte nöjd med men hela släkten jublade och vi är så glada för han skull.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar