måndag 21 februari 2022

41 år sedan

Visst är det fantastiskt, det kommer upp minnen från alla mina digitala fotoalbum. Jag har bara tvåkassetter kvar som skall skannas in av alla våra diabilder sen är all dokumentation klar och i går kom det ett minne från anno dazumal, nämligen 41 år sedan och maken och min första skidresa till Österrike. Det var på den tiden då outfiten inte var så noga, eller så var det så att jag hade en liten bebis i mage så omfånget av kläder fick avgöra vad jag fick på mig. Vilken härlig resa det var, ett gäng glada entusiastiska skidåkare som satte sig på bussen i Växjö för en resa till de österrikiska alperna och den lilla orten Söll. Jag kommer ihåg att bussresan var vidrig men väl nere i skidorten öppnade sig en ny värld och maten skall vi bara inte tala om det var snitsel hit och gulasch dit som då var exotiska maträtter. Fina minnen som dyker upp mellan varven.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar