söndag 6 december 2020

När andra ljuset brinner är snart Lucia här

Nu när världen är som den är och vi inte kan göra det eller detta, då spelar det väl ingen roll om julgranen och alla tomtarna kommer fram ur sina gömmor. Under normala omständigheter så hade jag bara plockat fram adventsljusstakarna men nu står tomtarna på sin plats och julgranskulorna hänger i granen och samsas med juleljusen. Helt galet, jag har väl aldrig varit så tidig med julstöket, men i år känns det helt rätt att få huset att bada i ljus och vissa år har jag ratat alla röda tomtar och bara plocka fram de vita och grå små varelserna, men i år kan jag nästan inte få nog av allt det röda. Jag får en känsla av vi i år inte kommer att överösas av luciatåg, julspel och julhandel utan får försöka hitta stämningen på något annat sätt, men framför allt ta vara på gemenskapen med nära och kära så gott det nu går. Idag tänder jag det andra ljuset och alla andra tusen juleljus och känner hur julstämningen riktigt omsluter mig.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar