måndag 19 oktober 2020

Så var det då måndag igen

Vad konstigt det där det där med veckodagarna, under måndag till fredag då förvärvsarbetat man och när helgen kommer har man ledigt. Som pensionär spelar det ingen roll om det är onsdag eller söndag det kan vara vila hela veckan eller så är det jobb hela veckan, men på något sätt sitter det i det där med arbetsveckan. Jag kan inte påstå att vi har vilat i helgen och nu kommer att ta oss an arbetsveckan med hull och hår. Nej, det blev en hård arbetshelg men arbete som man gör för sig själv får kanske klassas som hobby och den här veckan fortsätter vår hobby. Vi skall komplettera med lite sten runt altanen och spika igen vid trappan och i dag skall jag åka och hämta en vingad benved som jag har beställt på Ängsbackens handelsträdgård. Den kommer att spraka av färg i min nya rabatt, om inte mina fyrfota vänner hinner lägga beslag på den innan den hinner att ta sig. Ja i den här stilen kommer min vecka av hobbys att fortsätta. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar